Groepslessen sport

Gezellig sporten in groep? Ontdek de waaier aan groepslessen van yoga tot pilates en kom lekker meezweten!
Check de groepslessen
Yoga in groep

Sport en fitness in Aalst

Sporten in groep heeft enorm veel voordelen: extra motivatie, tips & tricks aanleren van de lesgevers en het is gewoon leuker! Door regelmatig in groep te sporten haak je bovendien minder snel af wanneer je eens een dipje hebt. Want laat ons eerlijk zijn: naast een gezond eetpatroon en de juiste mindset is er soms ook een snuifje enthousiasme en doorzettingsvermogen nodig om je gezonde levensstijl te behouden. En dat lukt beter met gelijkgestemden om je heen!

Bang dat een bepaalde les jouw ding niet is? Geen probleem: dankzij ons aanbod is er alvast voor ieder wat wils. Raadpleeg zeker onze agenda om de dag tot dag planning te bekijken. Graag eerst een woordje uitleg voor je je inschrijft? Bekijk dan hieronder iedere activiteit voor meer informatie!

Groepslessen-agenda bekijken


.

Aanbod groepslessen

small group fitness

Small group training

Hou je het liever klein en gezellig? Tijdens onze small group training voer je oefeningen op maat uit in kleine groepjes tussen de 3 en 10 personen. Alle voordelen van een individuele personal training maar dan goedkoper en socialer!

Yoga

Stoom afblazen of je flexibiliteit boosten? Dan is yoga jouw ding. Ook het onze, trouwens: we zijn erin gespecialiseerd! Onze yoga-instructeurs geven zowel Hatha Yoga (de ‘klassieke’ stijl van yoga), Yin Yoga (rusten en intens stretchen) als Club Yoga (combinatie van yoga, Tai-chi en Pilates).


yoga
Club yoga

Club yoga

Naast onze gewone yogalessen biedt ReMeDi ook Club Yoga aan, een mix van Yoga, Pilates en Tai-chi. Deze lessen zijn zeer populair voor diegenen die niet louter de pure vorm van yoga willen beoefenen, maar ook wat inspanning willen verrichten. Dit alles in combinatie met vloeiende bewegingen en de focus op ademhaling. ZEN gegarandeerd.


Piloxing

Vanuit Amerika is een nieuwe fitnessrage Europa aan het overspoelen. Piloxing is een combinatie van Pilates, boksen en dansen (vandaar ook de naam: ‘Pilates, boxing and dancing’). Leuke beats, een opzwepend ritme en handschoenen met gewichtjes - klaar om te zweten tegen de sterren op?


Piloxing
X Core training

X-core

XCORE ® staat voor Extreme Core Training, een intensieve training waarbij effectiviteit en plezier samengaan. De XCORE® workout is een ultieme core training (de kern van rug-, buik- en heupspieren) met behulp van de XCO-Trainer®.

De XCO-Trainer® is een rode buis die een bewegende massa granulaat bevat. Aan het begin en aan het einde van elke beweging zorgt de XCO-Trainer® voor extra belasting van de spieren en bindweefsel door het hele lichaam. Dit speciale effect staat bekend als ‘Reactive Impact’ en biedt je de beste training voor je core!



Jump

Jumpen is een fitness trend die zijn oorsprong vindt in Zwitserland, gekend omwille van de vernieuwende en holistische trainingen op kwalitatieve mini-trampolines. Een groepsles vol energie en actie waarbij je op een plezante manier aan je conditie werkt!


jumping fitness
Pilates

Pilates

Pilates is een workout-methode die de nadruk legt op diepe spieren, flexibiliteit, evenwicht, coördinatie en een goede houding. De techniek werd tijdens de Eerste Wereldoorlog ontwikkeld door de Duitse uitvinder Joseph Pilates, met de bedoeling gewonde soldaten snel weer op de been te brengen. Na honderd jaar ziet deze sportactiviteit er natuurlijk wel nét een tikkeltje anders uit.

Ideaal voor wie wil werken aan de core, lenigheid en stabiliteit!



BBB(B)

Onder de indruk van BBB? Probeer dan eens onze variant met een vierde B’tje: buik, billen, benen en borst. Je geniet van een intense maar gevarieerde workout, waar we conditie en krachtoefeningen combineren.

Alle regio’s die het kunnen gebruiken om verstevigd te worden, krijgen in deze lessen bijzondere aandacht. Met behulp van wat klein oefenmateriaal en een gezonde portie enthousiasme geniet je in no time van een strakker lichaam.


BBB
xtreme cardio

X-treme cardio

Je werkt niet graag met gewichten maar je wil toch een intensieve workout? Dan staat X-treme Cardio je op het lijf geschreven - calorieën verbranden aan de lopende band! In deze les ligt de focus op het verbeteren van je conditie en kracht door met je eigen lichaam intensieve tot soms zware oefeningen te doen.

De naam verraadt het al: X-treme Cardio focust vooral op… cardio. Dat zijn oefeningen die zich specifiek richten op het verbeteren van de bloedsomloop en die dus vooral je hart (misschien wel de belangrijkste spier in je lichaam) sterker maken. Als extraatje is een cardio workout zeer efficiënt in het verbranden van vet, dus als je de kilootjes eraf wilt zien vliegen moet je zeker eens binnenspringen!




ABDO & BODYSHAPE

Een les Abdo & Bodyshape zal je niet snel vergeten. We werken vooral door middel van grondoefeningen aan de uithouding en kracht van alle spiergroepen, met de nadruk op buik- en bilspieren. Je terug strak in het pak brengen, dat is waar Bodyshape voor staat.

Een stevig buikje draagt ook bij tot vermindering van rugklachten, omdat de buikspieren actief onze rug ontlasten. Het doel? Door het leven gaan zonder rugklachten, maar natuurlijk ook een strakker buikje, een strakker kontje en op termijn misschien zelfs een mooie sixpack (een aanrader voor mannen)!



Buikspieroefening
step aerobics

Step aerobics

Een workout met een mix van conditie-, kracht- en uithoudingsoefeningen. Je traint op een Step zo toch je volledige lichaam. De choreo-vreters onder ons komen zeker ook aan hun trekken door de afwisseling met leuke step-moves op muziek. Step Aerobics zijn al sinds de jaren ‘80 razend populair en dat is niet zonder reden!

Step Aerobics is als cardio-workout een prima training voor je hart en longen. Een betere bloeddruk & zuurstofopname, een stevigere core en onderlichaam en tot slot ook meer coördinatie en balans - reden genoeg om een paar keertjes per week te komen zweten!





Zumba

Wat als je fitnessen in groep leuk vindt, maar je toch nog meer de nadruk op het dansaspect wil leggen? Dan is Zumba jouw oplossing! Je werkt jezelf in het zweet op een muziekaanbod uit de verschillende Latijns-Amerikaanse dansstijlen.

De voordelen? Meer spiermassa, een betere conditie en je kan pronken met een strakker lichaam. Dansen, bewegen, maar vooral plezier maken! Of wat dacht je van een potje heupen shaken op een feestje? Je leert het bij Zumba!




Zumba
party workout

Party workout

Waarom wachten tot het weekend om een feestje te bouwen? Bij ReMeDi kan je alvast je dancemoves komen oefenen!

De muziek is meer discotheek-minded en de pasjes zijn super gemakkelijk aan te leren. De combinatie van beide geeft prachtig vuurwerk - op je favoriete top 50 songs dans je de ziel uit je lijf. Voeg daar nog wat spotlights aan toe en de mix is compleet. Thank God it’s Party Time!






Zumba step

Kan je niet kiezen tussen Step Aerobics en Zumba? Dan maken we het makkelijk voor je met Zumba Step - the best of both worlds!

Net zoals de twee onderdelen waarop het gebaseerd is, richt Zumba Step zich ook voornamelijk op cardio. Calorieën verbranden, een betere bloedsomloop en een topconditie zijn slechts een paar voordelen van Zumba Step. Waar we het stiekem écht voor doen? Kuiten om in te bijten, een sterke core en een strak kontje - laat ons eerlijk zijn, wie wil dat nu niet?





zumba step
Power training

Power BBB

Power BBB is in feite BBB voor die-hard sportievelingen. Niet per sé voor gevorderden, wel voor doorbijters die geen schrik hebben van een druppeltje zweet. Net zoals bij de gewone BBB(B) ligt ook hier de focus op ontwikkeling van kracht in het ganse lichaam.

De oefeningen uit onze Power BBB-sessies zijn steeds aanpasbaar aan jouw tempo en lichaam. Te gemakkelijk? Dan steken we een tandje bij. Te moeilijk? Dan schakelen we een versnelling terug. Ieder kan op zijn eigen tempo sporten, zolang je maar goed afziet!







CROSSHIIT

Voor de meest getrainde sporters onder ons hebben we CROSSHIIT gecreëerd. CROSSHIIT is een revolutionaire allesomvattende training die oefeningen op basis van je eigen lichaamsgewicht combineert met krachttraining en uithoudingstraining. Deze soort les wordt HIIT genoemd, High Intensity Interval Training.

Om die reden raden we beginnende sporters aan eerst een basis op te bouwen voor deel te nemen aan deze toch zeer intensieve les. Heb je al een degelijke conditie opgebouwd en ben je niet bang om serieus te zweten? HIIT the floor!






crosshiit